Klantenservice

             ♦ Producten en voorraad

             ♦ Geneesmiddelen

             ♦ Registreren en aanmelden

             ♦ Bestellen

             ♦ Betalen

             Levering

             ♦ Dienst na verkoop

Naar webshop

Levering

 

Naar welke landen verzendt Medstore de producten?

Medstore biedt verzending aan naar een fysisch adres in België, Nederland, Frankrijk, Luxemburg, Duitsland.

Top van pagina

 

Wat zijn de levertermijnen en verzendkosten?

Bij elk product staat een indicatieve verzendtijd vermeld. Deze termijn is echter een inschatting en kan niet met 100% gegarandeerd worden. Bestellingen geplaatst voor 15u worden volgens beschikbaarheid dezelfde werkdag (Ma-Vr) nog behandeld. Levering binnen de BENELUX is doorgaans de volgende dag.
Bij verdere vragen omtrent de leveringstermijn kan u steeds contact opnemen met onze klantendienst.

Snel en discreet geleverd met DPD
Uw Medstore pakjes worden geleverd met DPD aan huis of in een afhaalpunt. U beslist, wij zorgen voor een snelle en betrouwbare verzending.

Levering in een DPD afhaalpunt: Pickup Parcelshops
Ook op zaterdag in een BENELUX afhaalpunt.
DPD Pickup is dé oplossing om gemakkelijk pakketten te ontvangen. Met een levering in een Pickup parcelshop kiest u voor de zekerheid om uw pakket te kunnen ophalen wanneer het u uitkomt dankzij de flexibele openingstijden. Alle Pickup parcelshops zijn minstens van dinsdag tot zaterdag geopend.

Met 1.600 Pickup parcelshops in de Benelux, zijn ze altijd in de buurt. Ontdek hier uw dichtstbijzijnde Pickup parcelshop.

Levering aan huis of adres naar keuze
Flexibele levering met Predict van DPD
Deze innovatieve service bericht u over de levering, tot op 1 uur nauwkeurig. U wordt vooraf op de hoogte gebracht van het aflevermoment via een sms of een e-mail met de afleverdatum. De ochtend van de levering volgt een tweede bericht met het tijdvak van 1 uur waarin de DPD chauffeur zal langskomen.
Een lastminutewijziging voor de levering? Met de inflight-opties kan u de datum én de plaats van de levering aanpassen tot 30 min voor het moment van levering. Dankzij live-tracking kan u bovendien uw pakket volgen op een kaart en nagaan hoeveel stops de chauffeur nog moet uitvoeren voor hij aankomt. Deze service is beschikbaar op pc, tablet en smartphone (myDPD app).

Onze transporttarieven en geschatte levertermijnen per land:

 Via afhaalpunt

 €, incl. BTW      gratis vanaf  € aankoop
  Afleveradres in   Termijn

< 25€ order

vanaf 25€

Consument

Professional - B2B

  BE

  +1 dag

3,99

2,99

39

39

  NL

  +1 dag

5,99

4,99

49

49

  LUX

  +1 dag

5,99

4,99

49

49

  DUITSL

  +1 dag

5,99

4,99

49

49

  FR (enkel vasteland)

  +2 dagen

7,99

7,99

89

89

 

 

 Thuislevering

 €, incl. BTW      gratis vanaf  € aankoop
  Afleveradres in   Termijn

< 25€ order

vanaf 25€

Consument

Professional - B2B

  BE

  +1 dag

5,99

4,99

59

59

  NL

  +1 dag

6,99

5,99

69

69

  LUX

  +1 dag

6,99

5,99

69

69

  DUITSL

  +1 dag

8,99

7,99

69

69

  FR (enkel vasteland)

  +2 dagen

11,99

10,99

99

99

Top van pagina

 

Wordt het pakje discreet verzonden?

Het pakje is discreet, de bestelling wordt verpakt in een bruine doos of enveloppe. Enkel op het DPD-label staat een vermelding van Medstore als afzender. Verder zit de zendnota met het besteloverzicht in de doos, niet buitenom.

Top van pagina

 

Kan ik mijn bestelling afhalen?

Medstore weborders van particulieren worden steeds verstuurd met onze pakjesdienst. Er is daarbij mogelijkheid tot thuislevering, of afhalen in een ruim aanbod van parcelshops. Enkel professionals hebben de mogelijkheid in één van de Apocare apotheken hun bestelling af te halen, daar dit soms om volumineuze pakketten gaat. Tijdens het bestelproces kunnen de professionals kiezen voor opsturen, dan wel klaarzetten in één van de Apocare apotheken. Particulieren zijn steeds van harte welkom in de Apocare apotheken om aldaar een aankoop te doen. Ook voor persoonlijk advies kan u steeds bij ons terecht.

Top van pagina

 

Wat is een Pickup parcelshop?

Een Pickup parcelshop is een locatie voor het verzenden en ophalen van pakketten. Wanneer u kiest voor een levering in een Pickup parcelshop, kiest u voor de zekerheid om uw Medstore pakket te kunnen ophalen wanneer het u uitkomt dankzij de flexibele openingstijden. Alle Pickup parcelshops zijn minstens van dinsdag tot zaterdag geopend. Met 1.600 Pickup parcelshops in de Benelux, zijn ze altijd in de buurt. Klik hier en ontdek uw dichtstbijzijnde Pickup parcelshop.

Top van pagina

 

Waar vind ik een Pickup parcelshop? Ik kan er geen selecteren.

Uitleg hoe de DPD-Pickup parcelshop te selecteren tijdens het bestelproces kan u hier vinden.

Krijgt u aldaar geen DPD-lijst te zien? “No address found” : DPD herkent de combinatie van gekozen land + postcode niet. Kontroleer of er geen fout zit in uw bovenaan geselecteerde adres.

Uw dichtstbijzijnde Pickup parcelshop op de DPD website zoeken: klik hier.

Top van pagina

 

Wat kan ik doen indien mijn pakje beschadigd is (sterk beschadigd of geopend)?

Aanvaard nooit zomaar een beschadigd pakje (sterk beschadigde of geopende verpakking).

U kan
- ofwel het pakje weigeren. Dan tekent u NIET voor ontvangst. De koerier neemt dan het pakket terug mee. MEDSTORE organiseert voor u meteen een nieuwe zending zodra de weigering kenbaar is gemaakt in de track en trace van de koerier en u ons parallell op de hoogte stelt via het Medstore contactformulier.
-ofwel het pakje accepteren en noteer dan in elk geval op de (digitale) ontvangstbon "pakje beschadigd". Neem thuis direct foto’s van de beschadigde verpakking vóór U het open maakt. Nadien opent U de verpakking en controleert of er eventuele schade is aan de ingesloten producten. Stelt U schade vast, neem ook hiervan enkele foto’s evenals van de leveringsbon. Hou alles bij en neem binnen de 2 werkdagen contact op met onze klantenservice via het Medstore contactformulier.
Let: Bestellingen van geneesmiddelen en medische hulpmiddelen kunnen niet geretourneerd worden. Enkel in geval van een gebrek of defect mag u, na het contacteren van onze klantendienst een dergelijke bestelling retourneren.
Indien de door ons geleverde goederen (met uitzondering van geneesmiddelen en steriele, medische hulpmiddelen) tijdens het transport werden beschadigd, niet overeenstemmen met de artikelen die op de leveringsbon vermeld staan of niet overeenkomen met de artikelen die u had besteld, vragen wij u dit zo snel mogelijk te melden via het Medstore contactformulier en de artikelen naar ons terug sturen binnen de 14 kalenderdagen na ontvangst. Medstore corrigeert uw bestelling zo spoedig mogelijk.

Top van pagina

 

Is het mogelijk de bestelling te leveren op een ander adres? Of andere datum?

Ja, U kan bij de bestelling een ander leveringsadres opgeven dan het facturatieadres.
Indien U opteert voor levering aan huis (niet in een afhaalpunt) kan U, zodra U de track&trace code hebt ontvangen, alsnog de datum en/of de plaats van de levering aanpassen tot 30 min voor het moment van levering. Dit via het platform van de courierdienst.

Top van pagina

 

Hoe word ik op de hoogte gesteld dat mijn pakket onderweg is?

U krijgt van de courierdienst tijdig een Email bericht. Check eventueel ook even Uw spambox.

Top van pagina

 

Kan ik de status van de verzending of het levertijdstip opvolgen?

Indien gekozen voor levering aan huis bekomt U een track&trace code van de courierdienst om uw Medstore pakket te kunnen volgen. Op www.dpd.be kan u de status van uw pakket nagaan en vind u meer informatie over de Pickup parcelshops (locaties, openingsuren…). Het enige wat u nodig hebt is het 14-cijferig pakketnummer.
DPD informeert u altijd op voorhand over de dag van levering van uw MEDSTORE pakket. Komt die dag niet uit? Geen probleem, tot 30 min voor de levering kan u nog wijzigingen uitvoeren! U kan het moment en het adres van levering laten wijzigen en uw pakket
• afhalen in een Pickup parcelshop in de buurt,
• laten leveren op een andere dag,
• laten leveren op een ander adres of
• laten neerzetten op een veilige locatie (safe place).
Op de dag zelf word u per e-mail en/of sms geïnformeerd over het tijdvak van 1 uur waarin uw pakket zal aankomen.
Download de myDPD app en mis geen leveringen meer!

Top van pagina

 

Ik heb geen bestel- / verzendbevestiging ontvangen, hoe los ik dit op?

Het kan zijn dat deze bevestiging tegengehouden wordt door de spamfilter van uw e-mailprogramma. Kijk daarom zeker eens in uw spam box of map met ongewenste e-mails. We adviseren ook om uw spamfilterinstelling na te kijken en zo nodig aan te passen. Mocht dit niet helpen of heeft u verdere vragen, contacteer dan onze klantendienst. Wij helpen u graag verder. 

Top van pagina

 

Wat als er niemand aanwezig is op het ogenblik van de levering?

Wanneer u niet thuis bent wanneer de DPD chauffeur langskomt en uw buur evenmin, dan wordt uw pakket naar een Pickup parcelshop in uw buurt gebracht. Op deze manier heeft u uw Medstore pakket zo snel mogelijk in uw bezit en bepaal uzelf wanneer u het gaat ophalen.
De chauffeur laat een mededeling in uw brievenbus achter met vermelding van het adres van de Pickup parcelshop en het tijdstip vanaf wanneer u het pakket kan ophalen. U krijgt van het courierbedrijf een e-mailbericht wanneer het pakket is aangekomen in de Pickup parcelshop.
Neem uw identiteitsbewijs mee wanneer u uw pakket gaat afhalen. U krijgt 7 dagen tijd om het op te halen, daarna wordt het terug naar MEDSTORE gestuurd. Op www.dpd.be kan u de status van uw pakket nagaan en vind u meer informatie over de Pickup parcelshops (locaties, openingsuren…).

Top van pagina

 

De leveringstermijn duurt langer dan verwacht. Wat moet ik doen?

Mocht ju uw bestelling 3 dagen na ontvangst van het trackingnummer nog steeds niet ontvangen hebben, contacteer dan onze klantendienst via Medstore contactformulier. Zij zullen u zo goed mogelijk proberen verder te helpen.

Top van pagina

 

Ik ben verhuisd, waar kan ik mijn nieuwe adres opgeven?

Met de knop “Account”, bovenaan de homepagina komt u terecht op uw profielpagina. Daar kan u de nodige persoonlijke gegevens aanpassen. Ze worden toegepast vanaf uw volgende bestelling.

Top van pagina

 

Wordt mijn MEDSTORE pakket geleverd op een milieuvriendelijke manier?

DPD-group werkt continu aan het verkleinen van haar ecologische voetafdruk. Er wordt volop gefocust op de vergroening van het wagenpark door het inzetten van steeds meer elektrische- en lage emissie voertuigen.

Top van pagina

 

Mag ik een pakket weigeren?

Indien u uw bestelling niet tijdig heeft kunnen annuleren, kan u gebruik maken van het herroepingsrecht van 14 dagen.
Bij een levering aan huis: U kan de afgifte weigeren door mondelinge mededeling aan de chauffeur van de koerierdienst en niet te tekenen voor ontvangst. U hoeft hiervoor geen verklaring te geven.
Neemt u het pakket in ontvangst en retourneert u het later, gebruikmakende van het herroepingsrecht, dan dienen de producten aan de retoursvoorwaarden te voldoen om een terugbetaling te genieten.
Bij een levering in een Pickup Parcelshop: Het volstaat uw pakket niet af te halen noch te tekenen voor ontvangst. De koerierdienst haalt niet ontvangen pakketten terug op. Zodra de retour door de koerierdienst bevestigd is, geniet u een terugbetaling.

Top van pagina

 

Wat in het geval van een adresfout?

U neemt best zo spoedig mogelijk contact op met onze klantendienst via het Medstore contactformulier. Uw adres kan zo gecorrigeerd worden nog voor de verzending plaatsvindt.

Top van pagina

 

Volgens de track en trace is mijn pakket geleverd. Ik heb mijn pakket niet ontvangen.

Voor een levering aan huis of op kantoor:
Indien uw pakket geleverd werd is hiervan een ondertekende ontvangstbevestiging beschikbaar. Wanneer deze betwist wordt, zal een onderzoek gestart worden met de koerierdienst. Binnen de EU kan dit tot 3 weken duren. Buiten de EU duurt een onderzoek doorgaans wat langer. Neem best contact op met onze klantendienst voor meer informatie en een alternatieve oplossing.
Voor een levering in een Pickup Parcelshop:
Bij levering in een DPD parcelshop wordt door de medewerker de bestelbevestiging of een identiteitsbewijs gevraagd. Wanneer het pakket overhandigd wordt, wordt dit geregistreerd en is een ontvangstbevestiging beschikbaar. Wanneer deze betwist wordt, zal een onderzoek gestart worden met de koerierdienst en het betreffende afhaalpunt. Neem best contact op met onze klantendienst voor meer informatie en een alternatieve oplossing.

Top van pagina

Ik ga akkoord met de  verzameling en verwerking van mijn persoonlijke gegevens.